اطلاعیه

اگر رویدادی وجود دارد که می‌خواهید بقیه هم از آن با خبر شوند، اطلاعات رویداد را (عکس و توضیحات مناسب)
به ایمیل info[at]ebultan.com ارسال نمایید تا به صورت رایگان و با نام خودتان در بولتن درج گردد.

انتخاب سردبیرنمایشگاه هاگالریگزارش

گزارش تصویری افتتاحیه نمایشگاه عکس زندگی در بازار تبریز

نمایشگاه عکس زندگی در بازار
بازار سنتی تبریز یکی از نمونه های منحصر به فرد از لحاظ معماری بوده و بزرگترین بازار مسقف جهان است. بازار تبریز خاطرات ناگفته فراوانی در دل خود دارد و کوچه پس کوچه های پیچ در پیچ آن، آشنای هر کودک و پیر تبریزی است. مجموعه بازارتبریز که قدمت آن به قرن چهارم هجری- قمری می رسد، به عنوان یکی از زیباترین و بزرگترین بازارهای به هم پیوسته، گواهی زنده بر اصالت تجارت و معماری در مشرق زمین است. سبک معماری، آرایش مغازه ها، تیمچه ها، کاروانسراها، دالان ها، راسته ها، انواع مشاغل و وجود تعدادی مدرسه و مسجد که پیشینه‌ی تاریخی دارند، بازار تبریز را نمونه عالی یک محیط تجاری و معماری اسلامی و شرقی کرده است.
در راستایی به تصویر کشیدن این مکان فرهنگی-تاریخی شهر تبریز، نمایشگاه گروهی عکس “زندگی در بازار” با حمایت مالی هواپیمایی آتا و ائل یولو، روز ۱۴ شهریور ماه در تیمچه مظفریه تبریز آغاز به کار کرد.
ویژگی آثار این دوره در مقایسه با دوره‌ی نخست که بسیار عیان می نمود، دقت اکثر عکاسان در ارائه‌ی اولیه‌ی آثار، و انتخاب آثار برای ارائه در نمایشگاه از میان آثار رسیده به دبیرخانه با حق رای یکسان خود صاحبان آثار، و توجه به اصالت عکس و برخورداری از قدرت ارائه‌ی معنا در استفاده از تکنیکهای فنی و زیباشناسانه‌ی هنری و از طرفی پرهیز از استفاده‌ی غیر معقول از فرایند ویرایش و استفاده از نرم افزارهای این پروسه بود. آثار ارائه شده‌ی نهایی نیز در نگاهی اجمالی از نظر موضوعی بسیار متمرکزتر بوده و نسبت به دوره‌ی گذشته به مراتب از سطح کیفی بسیار بالاتری برخوردار هستند.
از میان قریب به چهارصد عکس ارسالی، تعداد ۴۰ اثر با بیشترین آرا جهت حضور در نمایشگاه انتخاب شده و همچنین برای تکریم مقام اساتید و فعالان عکاسی شهر تبریز، آثار تنی چند از پیشکسوتان و هنرمندان عکاس تبریز، میهمان این نمایشگاه خواهد بود.این نمایشگاه ۱۴ الی ۲۴ شهریور ماه، از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۷ در بازار بزرگ تبریز، تیمچه مظفریه میزبان علاقمندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.
در ادامه گزارش تصویری و ویدیوی تایم لپس نمایشگاه عکس زندگی در بازار تبریز را تماشا کنید:
عکس‌ها از مینا نوعی
ویدئوی تایم لپس ساخته فرشید احمد پور

پاسخ دهید

آیاز آذری
خواننده کلاسیک، مدیراجرایی، علاقه‌مند کسب‌وکارهای نو و موسس ebilit.com و ebultan.com