اطلاعیه

اگر رویدادی وجود دارد که می‌خواهید بقیه هم از آن با خبر شوند، اطلاعات رویداد را (عکس و توضیحات مناسب)
به ایمیل info[at]ebultan.com ارسال نمایید تا به صورت رایگان و با نام خودتان در بولتن درج گردد.

انتخاب سردبیررویداد منتخبگردشگری داخل شهر

معرفی پارک مینیاتور تبریز

پارک مینیاتور تبریز

پارک مینیاتور تبریز


معرفی پارک مینیاتور تبریز – بو هفته تبریزده هاراگئداخ؟ 

پارک مینیاتور تبریز واقع در خیابان گلکار و انتهای پارک آنالار و آتالار ، توسط سازمان زیباسازی شهرداری تبریز در سال ۱۳۹۰ احداث شده است.

بعد از گذشت دو سال از زمان افتتاح خوشبختانه فاز دوم پارک مینیاتبریز با اضافه شدن دو اثر دیگر که شامل برج یانقین و کلیسای مریم مقدس بودند در شهریور ۹۲ افتتاح شد و فاز سوم این پارک هم اکنون با اضافه شدن دو اثر دیگر  شامل مسجد کبود و کاخ استانداری احداث شده است.

این پارک به مینیاتبریز نیز معروف است. بازدیدکنندگان علاوه بر گذراندن اوقاتی خوش در فضای سبز این پارک ، می توانند جاذبه های منحصر به فرد شهر تبریز را در اندازه ای کوچک تر از واقعیت مشاهده کنند. آثار تاریخی و دیدنی تبریز که به صورت مینیاتوری و ماکت ساخته شده اند ، شامل عمارت ائل گلی ، کاخ شهرداری ، ارک علیشاه ، مقبره الشعرا ، برج خلعت پوشان ، مسجد کبود ، برج یانقین ، کلیسای مریم مقدس ، ساختمان بانک ملی ، ساختمان ایستگاه راه آهن ، پل کابلی و کاخ استانداری می باشد.

مینیاتبریز در کنار معرفی آثار تاریخی به مسافران ، به یک مرکز گردشگری و دیدنی برای شهروندان نیز تبدیل شده است. شاید به دلیل اینکه پارک مینیاتور اولین پارک موضوعی در تبریز می باشد ، این پارک برای شهروندان این قدر خوشایند است.

لازم به ذکر است که حفظ و شناساندن میراث گذشتگان به نسل امروز و فردا یکی از مهم ترین اهداف در سراسر جهان است که به منظور دستیابی به آن ، روش های جذابی در نظر گرفته می شود و ماکت پارک ها هم یکی از این روش ها می باشد.  امید است با توجه مسئولین محترم و شهروندان و مسافران عزیز ، این پارک به یکی از نمادهای شهر تبریز تبدیل شود.

این پارک در بلوار استاد شهریار و در انتهای پارک آنالار و آتالار احداث شده و ماکت مینیاتوری اماکن تبریز در اندازه یک دهم اندازه واقعی آنها توسط عوامل دانشکده هنر ساخته شده است.
جنس سازه‌های این پارک از فایبرگلاس و موادی انتخاب شده که در برابر برف و محیط طبیعی پارک مقاوم باشند و سازه‌ها با همه ظرایف و دقایق موجود در نمونه‌ واقعی ساخته‌شده‌اند و آماده‌ عرضه در مقابل دیدگان تماشاگران و بازدیدکنندگان خود هستند.

عکس و گزارش : شبنم نجفی

بولتن فرهنگی هنری تبریز

بولتن در تلگرام :

https://telegram.me/joinchat/BQgwADvkifwxUImPf6Vo8g

بولتن در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/ebultan/

 

پاسخ دهید

شبنم
کارشناس الکترونیک-سردبیر و مدیر روابط عمومی بولتن فرهنگی هنری تبریز - کارشناس تولید محتوا***کوهنوردی ؛‌طبیعت گردی و سفر از بایدهای زندگی من هستند.