اطلاعیه

اگر رویدادی وجود دارد که می‌خواهید بقیه هم از آن با خبر شوند، اطلاعات رویداد را (عکس و توضیحات مناسب)
به ایمیل info[at]ebultan.com ارسال نمایید تا به صورت رایگان و با نام خودتان در بولتن درج گردد.

کنسرت ها

کنسرت اصغر باقری (دومان) در تالار وحدت تهران برگزار شد.

کنسرت اصغر باقری (دومان) در تالار وحدت
کنسرت اصغر باقری (دومان) در تالار وحدت

کنسرت اصغر باقری (دومان) در مهم‌ترین تالار هنری کشور، تالار وحدت

کنسرت اصغر باقری (دومان) در تالار وحدت
کنسرت اصغر باقری (دومان) در تالار وحدت

کنسرت آذری «دومان» سه شنبه ۲۶ مرداد در میان استقبال دوستداران موسیقی آذری در تالار وحدت، مهم‌ترین تالار هنری کشور در قلب پایتخت‌ به روی صحنه رفت.

در این کنسرت که نخستین اجرای رسمی اصغر باقری (دومان) در تالار وحدت بود، این خواننده با اجرای قطعاتی شناخته شده و محبوب از موسیقی فولکولور آذری با تنظیمی به روز، و گلچینی از قطعات نخستین آلبوم رسمی‌اش «آذربایجان» به اجرای برنامه پرداخت تا آذری زبانان پایتخت شب پرهیجانی را سپری کنند.
این خواننده که در سال ۹۲ در مسابقه استعداد یابی «او سس» ترکیه جزو‌ چهار برگزیده نهایی بود، در بخش‌هایی از صحبت‌هایش در آن مسابقه، پیام صلح و دوستی مردم ایران را به ملت ترکیه رسانده و از محبوبیت و جایگاه موسیقی ترکیه در ایران سخن گفته و مورد تشویق و تحسین حاضران و داوران مسابقه قرار گرفته بود. وی پس از بازگشت به ایران نیز با طی مراحل قانونی به فعالیت هنری خود ادامه داد و بعد از انتشار اولین آلبوم دومان با نام «آذربایجان» اکنون در تالار وحدت تهران به اجرای کنسرت پرداخت. جالب است که تمامی بلیط‌های این کنسرت در تالار وحدت تهران که مهم‌ترین تالار کشور بوده و اجرای کنسرت در آن شرایط ویژه‌ای به جهت اعتبار صاحب اثر و سطح علمی و کیفی آثار ارائه شده را می‌طلبد، در ساعات اولیه فروش رفته و به اتمام رسیده بود و مراجعه کنندگان بسیاری با درهای بسته مواجه شدند که این اتفاق در عرصه موسیقی آذربایجانی کم سابقه بوده‌است.
دومان در ابتدای کنسرت خود، ضمن خوشامدگویی به جمعیت حاضر به زبان آذری، دقایقی را نیز به زبان فارسی سخن گفت و از مهمانان غیرآذری این کنسرت هم به عنوان مهمانان عزیز و بزرگواران هنردوست یاد کرد. وی در ابتدای برنامه‌اش ضمن ادای احترام به اسطوره موسیقی آذربایجان «عالم قاسم اف» رو به حاضرین گفت: «عالم قاسم‌اف از اسطوره‌های موسیقی آذری جهان هستند که همیشه آثار ایشان را پیگیری می‌کردم و می‌کنم. او همیشه در برنامه‌هایش می‌گوید باید انرژی خوب و بالایی از روی صحنه به حاضرین در سالن منتقل کنی تا انرژی خوب و مثبتی را هم از آنها دریافت کنی. حالا همه سعی ما بر این است که یک انرژی مثبت و بکر را به شما منتقل کنیم تا امشب اجرایی پرهیجان و به یاد ماندنی را داشته باشیم.»
قطعاتی چون  ساری گلین، بی تانم، یاغما یاغش، هایدی سویله، آی گز و… از جمله آثار پرطرفداری بودند که در این برنامه اجرا شدند و با استقبال و همخوانی حاضرین توام شد.
دومان لحظاتی پیش از اجرای قطعه «آنا» (مادر) رو به حاضرین در سالن گفت: «مقام مادر در فرهنگ آدربایجان و البته کل ایران، مقامی مقدس و همیشه محترم بوده و من در تمام کنسرت‌هایم سعی کرده‌ام به صورتی ویژه نسبت به تمام مادرانی که در جمعمان هستند ادای احترام کنم و این موضوع را جزئی از وظایف خودم می‌دانم که با افتخار آن را در تمام کنسرت‌هایم انجام می‌دهم. امشب هم قطعه «آنا» (مادر) را با افتخار به تمام مادران ایرانی تقدیم می‌کنم و امیدوارم سایه همه مادرها بر سر فرزندانشان باشد.» همخوانی حضار در این قطعه با نورافشانی موبایل ها توام شد تا لحظات با احساسی را در سالن شاهد باشیم.
دومان در ادامه برنامه‌اش در توضیح برخی نقدهایی که به آلبوم «اذربایجان» شده بود توضیح داد: «برخی از دوستان در رسانه‌ها درباره آلبوم آذربایجان مطالبی را نوشته بودند و من از همه اهالی مطبوعات ممنونم که نسبت به این آلبوم لطف داشتند. برخی دوستان درباره دلیل اجرای آثار قدیمی با سازبندی جدید پرسیده بودند و اینکه چرا آثار جدید در این آلبوم کمتر بوده. خدمت تمام این دوستان محترم بایستی عرض کنم که این نخستین آلبوم رسمی من در ایران بود و وظیفه خودم می‌دانستم آثاری را که سالیان سال و سینه به سینه در فرهنگ آذربایجان دست به دست شده و جزئی از فرهنگ این خطه است را به مخاطب نسل جدید معرفی کنم. اعتقاد دارم اگر مخاطب این نسل با آثار قدیمی و باارزش آذری در تمام تاریخ آشنا نشود، این فرهنگ به مرور به دست فراموشی سپرده خواهد شد و این ماجرا به نوعی دغذغه اصلی من در نخستین آلبوم رسمی بود. قطعاً در آلبوم‌های بعدی ضمن ارائه آثار دیگری از قطعات قدیمی و فولک و پرخاطره آذری، آثار جدید را نیز منتشر خواهیم کرد.»
این خواننده در انتهای برنامه‌اش پس از اصرار فراوان حاضرین در سالن، یکی از قطعات پرطرفدارش را برای بار دوم اجرا کرد و ضمن تشکر از تمام مسئولین فرهنگی کشور و دفتر موسیقی و تالار وحدت، اجرای برنامه‌ها و موسیقی آذری در تالار وحدت را اتفاقی قابل تحسین در معرفی فرهنگ ناب آذری به اقشار مختلف مردم کشور دانست.

نخستین آلبوم رسمی دومان با نام «آذربایجان» اردیبهشت ماه امسال به صورت رسمی منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.
این اثر ده قطعه به نام‌های گوزلیوروم، عزیز دوستوم، انصاف، گناه، ایسته ییرم گورم سنی، ساری گلین، یاغما یاغیش، سن گلمز اولدن و آپارده سئل‌لر سارانی به تهیه کنندگی «دومان صوفیانی» تولید و منتشر شده است.

رضا خبیری، سعید بقالی، طویجان نیازی، فرید جاوید تنظیم کننده‌های این آلبوم هستند و ترانه‌سرای قطعه آذربایجان «مظفر خداوندگار» است.

گفتنی‌ست این هنرمند آذری در ماه‌های آتی کنسرتی نیز در تبریز برگزار خواهد نمود که از طریق سایت اطلاع رسانی شده و بلیط‌های این کنسرت از طریق فروش اینترنتی از سایت www.ebilit.com قابل تهیه خواهد بود.

 

کنسرت اصغر باقری (دومان) در تالار وحدت

کنسرت اصغر باقری (دومان) در تالار وحدت
کنسرت اصغر باقری (دومان) در تالار وحدت
کنسرت اصغر باقری (دومان) در تالار وحدت
کنسرت اصغر باقری (دومان) در تالار وحدت
کنسرت اصغر باقری (دومان) در تالار وحدت
کنسرت اصغر باقری (دومان) در تالار وحدت

 

پاسخ دهید

آیاز آذری
خواننده کلاسیک، مدیراجرایی، علاقه‌مند کسب‌وکارهای نو و موسس ebilit.com و ebultan.com