اطلاعیه

اگر رویدادی وجود دارد که می‌خواهید بقیه هم از آن با خبر شوند، اطلاعات رویداد را (عکس و توضیحات مناسب)
به ایمیل info[at]ebultan.com ارسال نمایید تا به صورت رایگان و با نام خودتان در بولتن درج گردد.

انتخاب سردبیرمجله فرهنگی هنریکنسرت ها

کنسرت محسن یگانه در تبریز

کنسرت محسن یگانه در تبریز

کنسرت محسن یگانه در تبریز

کنسرت محسن یگانه در تبریز
۲۵ و ۲۶ مرداد۹۶
تالار هتل کایا تبریز

فروش بلیت 
ebilit.com

اطلاع از زمان آغاز فروش بلیت با عضویت در کانال بولتن
بولتن فرهنگی هنری تبریز 
@Ebultan

 

کنسرت محسن یگانه در تبریز

محسن یگانه (زاده ۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۴ در گنبد کاووس) خواننده سبک پاپ ایرانی است.

زندگی‌نامه

محسن یگانه دانشجوی رشته مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی بود که در دانشگاه آزاد تهران واحد جنوب تحصیل می‌کرد اما پس از گذراندن شش ترم به علت مشغله بسیار در حرفه موسیقی، از ادامه تحصیل منصرف شد.

او فرزند یکی مانده به آخر خانواده است و دو خواهر بزرگترش هر کدام پزشک و دندان‌پزشک هستند.او فرزند یکی از شهیدان هشت سال دفاع مقدس است (محمدرضا یگانه) و مادرش استاد دانشگاه است. محسن یگانه موسیقی را با یک گیتار شروع کرد و خیلی زود فاصله خود را با خوانندگان معمولی و تفریحی پاپ در ایران زیاد کرد. آنچه او را از دیگر خوانندگان متمایز می‌کند توانایی او در ترانه‌سرایی و آهنگسازی می‌باشد.

او در ابتدا علاقه‌ای به موسیقی نداشت و بصورت تفریحی به آن نگاه می‌کرد. به گفته خودش از کودکی علاقه‌مند به بازیگری و مطرح شدن در دنیای سینما بود؛ ولی بنا به شرایط خاص فرهنگی و خانوادگی تا به امروز چنین موقعیتی را پیدا نکرد. اما در موسیقی ذوق و سلیقه خاصی داشت. میل به موسیقی و یک شنونده خوب بودن را بر حسب اتفاق با شنیدن یکی از قطعات بی‌کلام آلبوم بهار من «گل گندم از شادمهر عقیلی» بدست آورد که حس عجیبی نسبت به موسیقی روز «پاپ» پیدا کرد و با علاقه دو چندانی که در او بوجود آمده بود به فراگیری ساز گیتار پرداخت. نواختن را با تکیه بر خود و بدون استاد شروع کرد، اما در همان ابتدای کار با مشکلات عقیده‌ای رو به رو شد. مخالفت خانواده بر حسب شرایط خانوادگی و به لحاظ اینکه او هوش خوبی داشته و خانواده به خاطر سطح بالای علمی بیشتر تمایل به ادامه تحصیل او را داشتند و باعث شده بود فرصتی برای آموزش ساز گیتار زیر نظر استادان مختلف را پیدا نکند، ولی این مانع کار نشد و محسن یگانه با پشتکار عجیبی به نواختن گیتار ادامه داد تا جایی که در نوازندگی به حدی رسید که بتواند خود این ساز را آموزش دهد.

در این میان تنها به ساز گیتار اکتفا نکرد و به سمت کیبورد و پیانو و فراگیری مهارت‌های فنی و موسیقی الکترونیک نیز روی آورد که به گفته خود یگانه به موفقیت‌های او بعد از عرصه خوانندگی،نوازندگی و ترانه سرایی می‌توان اضافه کرد. با این وجود شناخت بسیار خوبی از موسیقی الکترونیک بدست آورد اما با توجه به اینکه در این مورد آنچنان با فضای موسیقیایی قطعاتی که محسن یگانه به بازار عرضه کرده و مردم از او توقع دارند مطابقت ندارد به همین دلیل فقط برای ارضای روحی خودش به موسیقی الکترونیک می‌پردازد و کمتر از آن در قطعاتش استفاده می‌کند. به گفته خود محسن آرزوی او موفقیت در دنیای موسیقی الکترونیک است.

زندگی هنری

محسن یگانه اولین ترانه خود را در کنار محسن چاوشی با نام نشکن دلمو با ترانه‌سرایی و آهنگسازی خودش و تنظیمی از محسن چاوشی اجرا کرد. آلبوم اول او با نام سال کبیسه به صورت زیر زمینی منتشر شد. بعد از این آلبوم محسن یگانه فعالیت خود را با انتشار تک آهنگ ادامه داد؛ ناگفته نماند که اغلب همین تک آهنگ‌های پخش شده، برای جلوگیری از پراکندگی دور هم جمع می‌شد و به اسم آلبوم بروی سایت‌ها قرار می‌گرفت. او چند سال به عنوان خواننده غیرمجاز شناخته می‌شد که بعد از مدتی تصمیم مجدد به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفت. بعد از مدتی سکوت و کش و قوس‌های زیاد عاقبت در تیر ۱۳۸۷ آلبوم نفس‌های بی هدف را منتشر کرد. آلبومی که خیلی‌ها آن را به دلیل داشتن ۷ ترانه تکراری و از قبل شنیده شده، شکستی برای محسن یگانه می‌دانستند.با این وجود آلبوم فروش موفقی داشت.

بعد از اولین آلبوم رسمی محسن یگانه با فاصلهٔ دو سالی که در وقفه آلبوم محسن یگانه افتاد او بیشتر وقتش را صرف اجرای کنسرت می‌کرد و با وسواس‌هایی که به خرج داد، زمان زیادی را صرف آلبوم رگ خواب کرد. رگ خواب در مرداد ۱۳۸۹ وارد بازار شد و ترانه سرآلبومی این آلبوم با نام سکوت بسیار مورد استقبال قرار گرفت و محبوب‌ترین آهنگ سال “۱۳۸۹” شناخته شد.

آلبوم بعدی او با نام حباب، ۲ سال بعد و در مهر ۱۳۹۱ با ۱۴ قطعه وارد بازار شد.

محسن یگانه آلبوم حباب را آخرین آلبوم خود خوانده بود و در عین حال در اظهار نظر عجیبی گفته بود: این آخرین آلبوم من است ولی آخرین کار من نیست. سپس به درخواست هوادارانش تصمیم خود را عوض نموده و تصمیم به انتشار مجدد آلبوم گرفت و این قول را به هوادارانش داد که پس از انتشار چند تک آهنگ کار آلبوم را آغاز کند. سرانجام در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ آلبوم چهارم وی با نام نگاهمنتشر شد.

محسن یگانه ترانه‌سرایی بیشتر قطعاتش را خود به عهده گرفته است. او هم چنین برای خوانندگانی چون علی لهراسبی، رامین بی باک، مسعود سعیدی، حامد محضر نیا، علی رهبری، هومن سودمند، مرتضی شعبانی، پیمان زارعی، رهام بخشیان، شاهین آرین، فرخ قریب، اباالفضل فلاح، مصطفی آشتیانی، سهیل جامی، احسان آریا، محمد بابایی، مهرداد مهدیار ترانه سروده وآهنگسازی تنظیم کرده‌است.

محسن یگانه فقط در ۵ قطعه از کارهایش از ترانه‌های ترانه سرایان دیگر استفاده کرده که بدین شرح است:

  • خیال تو: روزبه بمانی
  • خاکسترم نکن: عبدالجبار کاکایی
  • گرگ و میش: فرزاد حسنی
  • خیابونا: علی ثابت‌قدم
  • هرچی تو بخوای: روزبه بمانی

ازدواج

محسن یگانه در نوروز ۱۳۸۹ در مجله ترانه ماه اعلام کرد که ازدواج کرده است. تا کنون چند عکس از همسر محسن یگانه در اینترنت پخش شده که او آن‌ها را تکذیب کرده است. تنها یک عکس از همسرش در صفحه اینستاگرام محسن یگانه وجود دارد.

محسن یگانه در ۱۴ آبان ۱۳۹۳ صاحب فرزند دختری به نام نگاه شد.به همین سبب نیز نام نگاه را برای چهارمین آلبوم رسمی خود برگزید.

جوایز و افتخارات

  • برندهٔ تندیس بهترین اجرای زندهٔ موسیقی پاپ، بخش کارشناسی (مشترکاً «احسان خواجه امیری» و «محسن یگانه»)، از اولین جشنوارهٔ سالانهٔ موسیقی ما در سال ۱۳۹۱
  • دریافت تندیس سالن تئاتر نوکیا لس آنجلس (Nokia Theatre L.A. Live) و ثبت نام او به عنوان یکی از مشاهیر این تالار

آلبوم‌ها

 
سال نام آلبوم ناشر(ها) توضیحات
۱۳۸۵ سال کبیسه اینترنتی تنها آلبوم غیررسمی
۱۳۸۷ نفس‌های بی‌هدف آوای نکیسا اولین آلبوم رسمی
۱۳۸۹ رگ خواب آوای هنر دومین آلبوم رسمی
۱۳۹۱ حباب آوای هنر سومین آلبوم رسمی
۱۳۹۲ EP اینترنتی اولین آلبومک
۱۳۹۴ نگاه من آوای فروهر چهارمین آلبوم رسمی
قطعات
پابه پای تو
کویر
بهت قول میدم

فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی

نام قطعه(ها) توضیحات
گرگ و میش تیتراژ فیلم سینمایی «گرگ و میش» در سال ۱۳۸۵ (با ترانه‌ای از فرزاد حسنی) (در نهایت تیتراژ این فیلم سینمایی با صدای محسن یگانه پخش نشد)
خیال تو «ماه عسل» تیتراژ برنامه تلویزیونی «ماه عسل» در سال ۱۳۸۶ به کارگردانی مهرداد طاهری و اجرای احسان علیخانی (با ترانه‌ای از روزبه بمانی و تنظیم شهاب اکبری)
مرگ خاموش موسیقی متن برنامه مستند تلویزیونی «شوک» به تهیه کنندگی فرشاد شکیبی در سال ۱۳۸۷
نشانی تیتراژ برنامه تلویزیونی «نشان بی نشان‌ها» به کارگردانی و تهیه کنندگی علیرضا کرمی در سال ۱۳۸۸
آدما (یه آسمون آبی سقف اتاق منه) تیتراژ فیلم تلویزیونی «یه آسمون آبی سقف اتاق منه» به کارگردانی مجتبی چراغعلی در سال ۱۳۸۹ (آهنگ در پخش اول فیلم، مجوز پخش نگرفت و در پخش‌های بعدی در تیتراژ استفاده شد)
بگو تنهام نمیذاری تیتراژ سریال «آسمان همیشه ابری نیست» به کارگردانی سعید عالم زاده در سال ۱۳۸۹
قلب یخی، امیدی که نمی‌بازم، کاش تیتراژ و متن سریال «قلب یخی» به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال ۱۳۹۰
دور خودت نچرخ تیتراژ سریال «فراموشی» به کارگردانی سعید سلطانی در نوروز سال ۱۳۹۱
هرچی تو بخوای تیتراژ برنامه تلویزیونی «ماه عسل» در سال ۱۳۹۵ به تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی (با ترانه‌ای از روزبه بمانی و تنظیم مهیار رضوان)

پاسخ دهید

شبنم
کارشناس الکترونیک-سردبیر و مدیر روابط عمومی بولتن فرهنگی هنری تبریز - کارشناس تولید محتوا***کوهنوردی ؛‌طبیعت گردی و سفر از بایدهای زندگی من هستند.