اطلاعیه

اگر رویدادی وجود دارد که می‌خواهید بقیه هم از آن با خبر شوند، اطلاعات رویداد را (عکس و توضیحات مناسب)
به ایمیل info[at]ebultan.com ارسال نمایید تا به صورت رایگان و با نام خودتان در بولتن درج گردد.

همایش و نشستهاکارگاه‌هاگزارش

گزارش اختصاصی بولتن از اولین استارتاپ میت آپ تبریز

پوستر رسمی اولین استارتاپ میت آپ تبریز
پوستر رسمی اولین استارتاپ میت آپ تبریز

گزارش اختصاصی بولتن از اولین استارتاپ میت آپ تبریز

تبریز درحالی برای برگزاری اولین استارتاپ میت‌آپ آماده میشود که رویدادهای مرتبط با فناوری اطلاعات چندانی در این شهر دیده نمیشود. با این حال این شهر ۴ شهریور به همت tabriz.io میزبان یک رویداد پر انرژی خواهد بود. در اولین استارتاپ میت آپ تبریز که بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های موفق و مربیان بزرگ کشور تجربیاتشان را با جوانان تازه کار به اشتراک می گذارند،‌ تا این جوانان که هریک پروژه‌ای در دست گرفته و به امید کسب جایزه و رشد پروژه‌شان در این رویداد شرکت میکنند درس‌هایی از این مربیان برای رشد کسب و کار یا همان استارتاپ‌شان اخذ نمایند. مهمترین هدف این رویداد ایجاد هیجان، رقابت، آموزش و ساخت شبکه حرفه‌ای ارتباطی طراحی بین میان جامعه فناوری اطلاعات تبریز می‌باشد.است

استارت‌آپ‌ها کسب‌وکارهای نوپایی هستند که رشد سریعی دارند و این پتانسیل را دارند که در طی مدت کوتاهی به تجارت‌های میلیارد تومانی تبدیل بشوند. از معروف‌ترین استارت‌آپ‌های ایران میتوان به کافه‌بازار، دیجی‌کالا و تخفیفان اشاره کرد. در حال حاضر استارت‌آپ‌ها یکی از پرطرف‌دارترین روش‌های پیشرفت و موفقیت برای جوانان در همه نقاط جهان هستند و با نگاهی به کشورهای پیشرفته و در حال توسعه افراد بسیاری را می‌یابیم که برای موفقیت کسب‌وکار نوپایشان میجنگند.

سعید چوبانی، یکی از عوامل برگزاری این رویداد، در پاسخ به سوال بولتن برای بیان دلیل برگزاری این رویداد اشاره کرد که: «برای اینکه استارت‌آپ‌ها پا بگیرند و تعداد استارت‌‌آپ‌های موفق یک شهر بیشتر بشوند، برگزاری رویدادهای استارت‌آپی یکی از پرطرفردارترین و تاثیرگذارترین روش‌ها است. این رویدادها هر کدام به شکل متفاوتی طراحی شده‌اند و برخی بدلیل اینکه توسط شرکت‌های جهانی مثل گوگل طراحی شده اند مشهورتر از بقیه اند. (مثل رویداد استارتاپ ویکند، لین استارتاپ‌، استارتاپ گرایند و … ) »

او همچنین در توضیح زمان‌بندی و جزئیات رویداد اشاره کرد: «این رویداد از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ ظهر ادامه دارد و بخش‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است. در استارت‌آپ میت‌آپ تبریز ناصر غانم زاده، که تجربه حضور در شرکت‌های سیلیکون ولی را دارد، درباره ۱۰ درس از سیلیکون ولی برای تبریز سخنرانی خواهد کرد، سپس امیر حبیب زاده از استارت‌آپ موفق ایوند درباره کار تیمی صحبت خواهد کرد و در نهایت رضا قربانی، مدیر راه پرداخت درباره اهمیت ویژه استارت‌آپ‌های فین تک ارائه‌ای خواهد داشت.»

برگزاری هر رویدادی مشکلات و مسایل مختلف خاص خودش را داراست، چوبانی در توضیح مشکلات و حامیان این رویداد گفت: «این رویداد توسط بخش خصوصی و با حمایت شرکت‌های خصوصی و دولتی برگزار میشود. برای حمایت‌ از چنین رویدادهای می‌بایست بخش خصوصی به لحاظ سود تجاری توجیه شوند که اغلب کار دشواری است از سوی دیگر دولت در بحث حمایت‌های مادی دچار مشکلات عدیده‌ای است. با همه این تعاریف همکاری خوبی میان تیم برگزاری و بخش دولتی بالاخص معاونت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آ.ش و اداره کل فنی و حرفه‌ای شکل گرفت که منجر به جذب حامیان خصوصی به رویداد گردید.»

چوپانی در پاسخ به این سوال که تفاوت این رویداد با رویدادهای مشابه قبلی برگزار شده در تبریز چیست می‌گوید:
«شمال‌غرب کشور در بحث استارت‌آپ به نسبت ضعیف‌تر از دیگر شهرها عمل کرده است و رویدادهایی از این دست در تبریز، در صورتی که شاخصه‌ها و ویژگی‌های لازم جهت یک رویداد استارت‌آپی خوب را داشته باشند، قابلیت جلب استارت‌آپ و فعالان شهرهای مجاوز از جمله کردستان، ارومیه و اردبیل را خواهند داشت. به عنوان مثال در این رویداد علاوه بر استفاده از مدرسین تراز اول کشور، ۱۰ استارت‌آپ که ممکن است هرکدام در آینده به شرکت‌های بزرگی تبدیل بشوند به رقابت می‌پردازند تا هم خود را معرفی کرده باشند و هم در رقابت برای بردن جایزه (۳ – ۲ – ۱ میلیون تومانی) و جایزه‌های غیرنقدی دیگر شرکت کنند. »

همچنین در پاسخ به برخی انتقادات مرتبط با نوع برگزاری این رویداد در برخی محافل برای برگزاری این رویداد عنوان نمود: «در شرایطی که فعالیت‌هایی از این دست بسیار کم هستند ما بیشتر چشم یاری و حمایت داریم. با این حال اگر کسی می‌آید و می‌گوید بدنبال نفع شخصی هستید یا فلان کار را بهتر بود فلان‌طور انجام می‌دادید سعی کرده‌ایم در مقابل آن گارد نگیریم و شنونده‌های خوبی باشیم. بالاخره تا دیکته‌ای نوشته نشود نمی‌توان بر آن ایرادی گرفت و ما هم از اینکه بر ما ایراد بگیرند بدمان نمی‌‌آید فقط لطفا بنی‌اسرائیلی نباشد.»

یادآور میشود اولین استارتاپ میت آپ تبریز پنجشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵ از ساعت ۹ صبح به مدت ۶ ساعت برگزار خواد شد و همه افراد علاقه‌مند به فناوری می‌توانند در آن ثبت نام و شرکت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این رویداد این صفحه را ببینید.

بولتن از برگزاری این رویداد حمایت کرده و از تمامی علاقه‌مندان به حوزه فناوری اطلاعات و استارتاپ‌ها دعوت مینماید تا جهت کمک به رشد فضای استارتاپی کشور در این رویداد شرکت کنند.

پوستر رسمی اولین استارتاپ میت آپ تبریز
پوستر رسمی اولین استارتاپ میت آپ تبریز

پاسخ دهید

آیاز آذری
خواننده کلاسیک، مدیراجرایی، علاقه‌مند کسب‌وکارهای نو و موسس ebilit.com و ebultan.com