بولتن: نخستین جشنواره فیروزه سرخ با موضوع طراحی پوستر ویژه قیام حماسه ساز ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ تبریز علیه رژیم ستمشاهی در تبریز برگزار می شود.
جشنواره سراسری «فیروزه سرخ» با موضوع طراحی پوستر ویژه قیام حماسه ساز ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ تبریز علیه رژیم ستمشاهی به همت گروه هنرمندان آذربایجان بیدار برگزار می شود.
این جشنواره به دنبال گرامیداشت آرمان شهدای انقلاب و ۱۴ شهید قیام خونین تبریز و همچنین تبیین نقش وحدت و همدلی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) در محور مبارزه با رژیم پهلوی است.
ترسیم جنایت‌های پهلوی علیه امت مسلمان به ویژه در مقابله با مردم آذربایجان. تاکید بر استمرار مبارزه با پیشگامی روحانیت و عدم سازش با اسلام سازشکار، بررسی نقش دانشجویان تبریز در پایه ریزی و سازماندهی قیام ۲۹ بهمن و ترسیم چهره رژیم سلطنتی وابسته به استکبار جهانی و بی اعتنایی آن به ارزش ها و آموزه های اسلام و خیانت به ملت ایران از جمله اهداف جشنواره عنوان شده است.(به نقل از عصر تبریز)

شرکت در جشنواره برای عموم گرافیست ها و هنرمندان سراسر کشور آزاد است و آثار ارسالی نباید قبلا در جشنواره های دیگر برنده جایزه شده باشند، تکنیک اجرای آثار آزاد بوده و حداکثر تعداد آثار ارسالی پنج اثر برای هر هنرمند می باشد. ضمن اینکه آثار می تواند دارای متن نوشتاری (طراحی حروف، نقاشیخط و ترکیب خوشنویسی با طرح) باشند.
دبیرخانه حق هرگونه استفاده از آثار دریافتی از سوی شرکت کنندگان با درج نام صاحب اثر را دارد، آثار باید درفرمت jpg، با کیفیت ۳۰۰ dpi و در اندازه ۵۰ در ۷۰ ارسال شود، همچنین ارسال (نام و نام خانوادگی،آدرس پستی، آدرس ایمیل، تلفن، عکس و سوابق کاری) در قالب فایل word از سوی هنرمند الزامی است.
آخرین مهلت ارسال آثار ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۵ اعلام شده و انتخاب آثار دو روز بعد از این تاریخ آغاز و اعلام نتایج نهایی راه یافتگان به نمایشگاه ۲۵ بهمن خواهد بود، همزمان با سالروز قیام ۲۹ بهمن تبریز نیز نمایشگاه آثار برگزیده افتتاح خواهد شد.
نفر اول تا سوم جشنواره به ترتیب ۱۵، ۱۰ و ۵ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره دریافت خواهند کرد و به صاحبان آثار راه یافته به بخش نمایشگاه لوح تقدیر به همراه جایزه اهدا خواهد شد.

ارسال آثار به آدرس ایمیل : 

[email protected]

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۴۴۱۲۷۱۹۳

بولتن ، مرجع اطلاع رسانی رویداد های فرهنگی هنری تبریز
بولتن را در تلگرام و اینستاگرام هم دنبال کنید: 
@ebultan