اطلاعیه

اگر رویدادی وجود دارد که می‌خواهید بقیه هم از آن با خبر شوند، اطلاعات رویداد را (عکس و توضیحات مناسب)
به ایمیل info[at]ebultan.com ارسال نمایید تا به صورت رایگان و با نام خودتان در بولتن درج گردد.

آموزشیجلسات دوره ایرویداد هاهمایش و نشستها

جلسه هشتادوششم گپ گرافیک

جلسه هشتادوششم گپ گرافیک
جلسه هشتادوششم گپ گرافیک

جلسه هشتادوششم گپ گرافیک

چاپ سه بعدی، از ایده تا واقعیت

با ارائه‌ی فرزانه احدی

 

زمان: پنجشنبه ۳ دی۹۴ ساعت ١٧ الی۱۹

آدرس: بلوار استاد شهریار ( چایکنار ) – جنب مجتمع تجاری جواهر، پارک مسافر، ساختمان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، طبقه همکف

 

در دنیای امروز، هر روز شاهد ورود محصول و تکنولوژی جدیدی هستیم که چاپگرهای سه بعدی یکی از جذابترین و خارق العاده ترین آنهاست. این تکنولوژی نو ظهور، یک فرآیند ساخت محصول سه بعدی از یک تصویر دیجیتال می‌باشد که نسبت به روشهای سنتی بسیار ارزان و اقتصادی است.
چاپگرهای سه بعدی تاثیر بسزایی روی جهانی که زندگی می‌کنیم و بازسازی آینده دارند و انقلابی در دنیای فناوری، پزشکی، صنعت، … و ازجمله هنر ایجاد می‌کنند. چاپ سه بعدی این امکان را به ما می‌دهد تا طرح ها و رویاهایی را که زمانی دور از ذهن می‌رسیدند را به یک جسم ملموس تبدیل کنیم. روند رو به رشد این تکنولوژی بستری برای تولید و زایش ایده‌های خلاقانه فراهم می آورد و در حال حاضر به نظر می‌رسد که این تکنولوژی بسیار جالب می‌رود تا در دسترس همگان قرار بگیرد و این خود دلیلی است برای آشنایی و شناخت پتانسیلهای این نوع چاپ.
در مبحث پیش رو بیشتر سعی بر معرفی و آشنایی با روشها و تکنولوژی چاپ سه بعدی ، مزایا و معایب این چاپ خواهد بود و نگاهی اجمالی به تاثیر این چاپ بر هنر و از جمله گرافیک با توجه به نمونه کارهایی که در این زمینه توسط هنرمندان انجام پذیرفته خواهیم داشت.

پاسخ دهید