اطلاعیه

اگر رویدادی وجود دارد که می‌خواهید بقیه هم از آن با خبر شوند، اطلاعات رویداد را (عکس و توضیحات مناسب)
به ایمیل info[at]ebultan.com ارسال نمایید تا به صورت رایگان و با نام خودتان در بولتن درج گردد.

جشنواره هاگزارش

گزارش بولتن از سومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه تبریز

سومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه تبریز

سومین سمپوزیوم مجسمه های سنگی تبریز در سومین دوره خود بصورت بین‌المللی و با حضور ۲۸ مجسمه‌ساز از ۱۶ کشور جهان و ۳۰ مجسمه ساز داخلی برگزار می‌شود.
سومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌های سنگی تبریز که در دو دور گذشته بصورت ملی و با رقابت مجسمه سازان سنگی داخلی برگزار شده بود، هم اینک با حضور مجسمه‌سازانی از کشورهای اسپانیا، تایوان، ترکیه، آرژانتین، شیلی، ژاپن، ایتالیا، یونان، بلژیک و… در حال برگزاری است.
این سمپوزیوم در حالی برگزار می‌شود که حرف و حدیث‌های بسیاری در رسانه‌ها درباره مخارج سنگین برگزاری آن به گوش می‌رسد. در حالی که رسانه‌های مستقل از هزینه حدود ۴۰ میلیارد ریالی این سمپوزیوم سخن می‌‌گویند، رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تبریز به عنوان متولی و برگزارکننده این سمپوزیوم، با رد این گمانه‌زنی‌ها، این نوع اظهار نظرها را غرض‌ورزانه و غیرکارشناسی خوانده و ‌اظهار کرد: این ارقام ساختگی و غیرمستند بوده و صرفن برگزاری سمپوزیوم را بدون توجه به ثمرات ارزشمند آن، مورد انتقاد قرار داده‌است و ارزش آثاری که در سمپوزیوم مجسمه سازی تبریز خلق می شود، از نظر مادی به مراتب بیش از ھزینه‌ای است که برای برگزاری سمپوزیوم صرف می شود.
این در حالی‌ست که تعدادی از هنرمندان مجسمه‌ساز فعال در این سمپوزیوم، در گفتگو با بولتن با انتقاد از عدم برابری هنرمندان داخلی با هنرمندان خارجی در استفاده از امکانات موجود، انتقاداتی به روند برگزاری سمپوزیوم داشتند. در مقابل نیز مسئولین برگزاری سمپوزیوم این انتقادات را نابجا دانسته و اعلام کردند که ارائه‌ی یک سری ابزار و امکانات برای هنرمندان خارجی، از قبل اعلام شده و طبق بندهای مندرج در فراخوان بوده‌است.
اسماعیل رضایی، دارنده مقام اول دور قبل این سمپوزیوم که هم‌اینک به عنوان مسئول کارگاه این دوره از سمپوزیوم در حال فعالیت است، در پاسخ سؤال بولتن درباره تاثیر برگزاری ادوار گذشته سمپوزیوم مجسمه در تبریز می‌گوید: برگزاری این سمپوزیوم تاثیر بسیار خوبی در بالا رفتن سطح مهارت و فعالیت هنرمندان مجسمه‌ساز تبریز و دیگر مجسمه‌سازان کشور داشته، و آثار خلق شده در ادوار گذشته از بهترین آثار خلق شده و موجود در سطح کشور هستند و برگزاری مستمر این سمپوزیوم، تبریز را به یکی از قطب‌های مجسمه سازی منطقه تبدیل کرده‌است. این هنرمند سطح کیفی این دوره از سمپوزیوم را بسیار بالاتر از ادوار گذشته ارزیابی می‌کند و معتقد است این سمپوزیوم در سطح بسیار بالاتری از سمپوزیوم‌های مشابه در تهران و شهرهای دیگر است که حضور هنرمندان مطرح بین‌المللی از کشورهای مختلف و سطح بالای آثار در حال ساخت مؤید این مطلب است.
کارگاه سومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌های سنگی تبریز، همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۹ در حال فعالیت بوده و علاقمندان نیز می‌توانند جهت بازدید از کارگاه و مراحل ساخت مجسمه‌ها به محل سمپوزیوم، واقع در اتوبان شهید کسایی، خروجی ائل‌گلی، جنب هتل پارس مراجعه نمایند.

در ادامه میتوانید گزارش تصویری بولتن را از این جشنواره مشاهده کنید.

با کلیک بر روی تصاویر میتوانید آن‌ها را در اندازه بزرگ مشاهده کنید.

پاسخ دهید

آیاز آذری
خواننده کلاسیک، مدیراجرایی، علاقه‌مند کسب‌وکارهای نو و موسس ebilit.com و ebultan.com