اطلاعیه

اگر رویدادی وجود دارد که می‌خواهید بقیه هم از آن با خبر شوند، اطلاعات رویداد را (عکس و توضیحات مناسب)
به ایمیل info[at]ebultan.com ارسال نمایید تا به صورت رایگان و با نام خودتان در بولتن درج گردد.

جشن و مراسمجشنواره ها

نوروز با منطقه آزاد ارس

نوروز با منطقه آزاد ارس

نوروز با منطقه آزاد ارس

نوروز با منطقه آزاد ارس باشید
برنامه های ویژه نوروز ۱۳۹۶ در منطقه آزاد ارس (جلفا )

نوروز با منطقه آزاد ارس

(منبع )
به گزارش فرینا، دبیر جشنواره تئاتر خیابانی ارس و جشنواره بین المللی تخم مرغ های نوروزی ارس در این جلسه گفت: با آغاز فرآیند بررسی طرح های رسیده به جشنواره تئاتر خیابانی ارس و طرح های ارسالی به جشنواره تخم مرغ های نوروزی، فاز عملیاتی این جشنواره ها از امروز آغاز شده و بر اساس زمابندی تعیین شده اجرایی خواهد شد.

ابراهیم نصیری افزود: فرآیند بازبینی طرح های رسیده به جشنواره تئاتر خیابانی ارس، به صورت غیرحضوری و حضوری از روز جمعه آغاز می شود و در نهایت آثار قابل اجرا معرفی می شوند.
او تاکید کرد: بر اساس فراخوان اعلام شده، تعداد ۶۸ طرح و اثر به این جشنواره ارسال شده است که از این میزان تعداد ۲۳ طرح به شکل قطعی و ۲۳ طرح دیگر به شکل مشروط مورد قبول داوران جشنواره قرار گرفته است.
مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس، تصریح کرد: از میان آثار تایید شده نیز ۱۰ اثر در بخش مسابقه و ۶ اثر در بخش آیینی امکان اجرا در سطح شهر را پیدا کرده و به بخش مسابقه راه خواهند یافت.
نصیری در ادامه گفت: برای اولین بار در ایران، روز جهانی هنرهای نمایشی در منطقه آزاد ارس گرامی داشته می شود و مراسم افتتاحیه و آغاز اجراهای آثار راه یافته به بخش نهایی به مناسبت این روز در ۷ فروردین و در جلفا برگزار می شود.
او افزود: این آثار ظرف ۴ روز از ۷ تا ۱۰ فروردین در سطح شهر جلفا اجرا می شوند و در مجموع ۵۰ اجرای تئاتر خیابانی را در روزهای یاد شده شاهد خواهیم بود.
نصیری خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این برنامه حاضر خواهد شد و ۲ طرح برگزیده سال گذشته این جشنواره نیز در مراسم افتتاحیه اجرا می شود.
وی اظهار کرد: در زمینه آثار رسیده به این جشنواره نسبت به نوروز ۹۵ شاهد افزایش کمی و کیفی قابل قبولی هستیم.
دبیر جشنواره تئاتر خیابانی ارس در ادامه گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره روز ۲۰ فروردین در سازمان منطقه آزاد ارس برگزار می شود و در این مراسم از آثار برگزیده تقدیر خواهد شد.
مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس در مورد دومین دوره جشنواره بین المللی تخم مرغ های نوروزی نیز گفت: در این دوره از جشنواره ۹۰۰ طرح توسط دبیرخانه این جشنواره دریافت شده است و داوران جشنواره از فردا به ببرسی آثار رسیده، اقدام می کنند.
نصیری افزود: از بین این طرح ها، ۲۵ طرح برگزیده شده و ۲۰ طرح نیز توسط هنرمندان ارائه کننده طرح، اجرایی خواهند شد.
وی عنوان کرد: طرح های برگزیده به صورت کارگاهی از ۲۵ تا ۲۸ اسفند ۹۵ در فضای باز ورودی منطقه آزاد ارس و یا در یکی از سالن های ورزشی جلفا بر روی تخم مرغ های غول پیکر شهری اجرا خواهند شد و بازدید از این کارگاه در روزهای یاد شده برای عموم مردم آزاد است.
نصیری تصریح کرد: این تخم مرغ ها در طول نوروز ۹۶ در قسمت های مختلف جلفا در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: سال گذشته ۵۴۰ طرح به این جشنواره رسیده بود و شاهد افزایش فوق العاده طرح های رسیده در سال جدید از نظر کمی و کیفی هستیم.
به گفته وی طرح های رسیده به جشنواره تخم مرغ های نوروزی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اردبیل، تهران، اصفهان، همدان، شیراز، گیلان، زنجان و خوزستان ارسال شده است.
نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس در مورد بخش تخم مرغ های کوچک این جشنواره نیز گفت: این بخش از جشنواره تا ۲۵ اسفند تمدید شده است و آثار رسیده به این بخش نیز از ۲ فروردین در کاروانسرای خواجه نظر در معرض دید گردشگران قرار خواهد گرفت.
نصیری خاطر نشان کرد: امسال نیز شاهد فروش خیریه این تخم مرغ ها خواهیم بود.

دانلود فایل کامل برنامه ها :
نوروز با منطقه آزاد ارس

پاسخ دهید

شبنم
کارشناس الکترونیک-سردبیر و مدیر روابط عمومی بولتن فرهنگی هنری تبریز - کارشناس تولید محتوا***کوهنوردی ؛‌طبیعت گردی و سفر از بایدهای زندگی من هستند.