اطلاعیه

اگر رویدادی وجود دارد که می‌خواهید بقیه هم از آن با خبر شوند، اطلاعات رویداد را (عکس و توضیحات مناسب)
به ایمیل info[at]ebultan.com ارسال نمایید تا به صورت رایگان و با نام خودتان در بولتن درج گردد.

انتخاب سردبیرتئاتر

تجربه های اخیر” را باید تجربه کرد

زندگی، مرگ، عشق، خیانت، جنگ، پدرها، مادرها، نسل های یکی پس از دیگری، تو، من، او، آن ها … دور تسلسل هزار ساله ی انسان، انسان، انسان. تکاپوی بسیار. امید، یاس، رویا، کابوس، خدا… تجربه های اخیر شاید تجربه ی هر یک از ما در مسیر این زندگی پرتلاطم و سراسر مبارزه باشد. داستان من و ما در تقابل با تاریخ، با نسل ها، با سرنوشت. روایتی از صد و چند سال از زندگی بشر در ۶۰ دقیقه.

همیشه کسی در یکی از روزهای پاییز چمدانش را می بندد و می رود و همین رفتن تقدیری به وسعت عمر نسل های بسیار رقم می زند. زن دیگر زن نمی شود. آینه من را نشان نمی دهد. تبدیل می شوی. چنگ در آسمان می زنی، فرزند دیگر تو را نمی شناسد. جنگ از راه می رسد، جنگی سهمگین تر از زندگی. مرگ از راه می رسد. او می میرد. تو می مانی. ماندن بدتر از مردن می شود. هیاهو، خشم، کابوس. عشق می رود. حقیقت زندگی پایمالت می کند. در سیاهی درون دهان کسی شاید غرق می شوی. می روی. دیگر نیستی. بی آنکه بخواهی، بی آنکه بدانی، بی آنکه بفهمی نسل ها از تو پدید می آیند و پیش رویت بزرگ می شوند. تو را نمی فهمند. خود را نمی دانند. چیزی بیشتر می خواهند. تو نمیفهمی. زندگی به قلاب یک علامت سوال آویخته می شود. چیست این سرنوشت محتوم. من که ام؟ این همه دویدن برای رسیدن به کجاست؟ برای رسیدن به کدام مقصد؟

تفکر، تفکر، تفکر به وسعت سال های دورِ دور. رها می شوی. عاقبت تصمیم می گیری تا دیگر به هیچ چیز فکر نکنی. حتی به اینکه به هیچ چیز فکر نکنی نیز فکر نمی کنی. انسان اما همواره در بند ذهن، در بند یاد، در بند خاطرات و در بند بی رحم تاریخ است. تاریخ رد پای خود را در هزار سال بعد از خود گذاشته است و همه چیز از آن روزی شروع شد که… کسی رفت.

نمایش تجربه های اخیر نوشته امیررضا کوهستانی به کارگردانی مرتضی میرزازاده در حال حاضر در تئاتر شهر تبریز در دو سانس ۱۷ و ۱۹ اجرای عمومی می شود. این نمایش کاری از یک گروه نسبتا نوپاست که سعی دارد برش کوتاهی از زندگی بشر در هر موقعیت زمانی و مکانی را با تمام فراز و نشیب هایش به تصویر بکشد.

مرتضی میرزازاده، مهسان علیزاده،نگار یمینی فر، فاطمه حلمی، دل آرام حبیب پیران، محدثه حیرت و حمید صلاحی در این نمایش بازی می کنند و نمایندگان هر یک از ما بر روی صحنه تئاتر هستند.

تجربه های اخیر همچون خوابی است که هرگز ندیده ای اما انگار هر شب با آن زندگی کرده ای. صد و چند سال که تمام می شود. نور می آید. بیدار می شوی. بازی تمام شده است و تو تازه می خواهی برای تمام سوال هایی که ذهنت را تسخیر کرده اند جوابی درخور بیابی. درها باز می شوند. به خانه برمی گردی و همه چیز تازه شروع می شود.

پری اشتری / بهمن نود و پنج

عکس‌ها از فرهاد خدایاری

پاسخ دهید

آیاز آذری
خواننده کلاسیک، مدیراجرایی، علاقه‌مند کسب‌وکارهای نو و موسس ebilit.com و ebultan.com