اطلاعیه

اگر رویدادی وجود دارد که می‌خواهید بقیه هم از آن با خبر شوند، اطلاعات رویداد را (عکس و توضیحات مناسب)
به ایمیل info[at]ebultan.com ارسال نمایید تا به صورت رایگان و با نام خودتان در بولتن درج گردد.

تئاترنقد

نگاهی به اجرای نمایش «خیر نبینی سعیده»

«خیر نبینی سعیده» نوشته فرهاد نقدعلی روایت زندگی شخصی به نام خلیل حلبی است که اکنون در یک آسایشگاه روانی بستری است. سعیده نیز کاراکتر غایبی‌ست که خلیل به یک دلیل مرموز او را باعث و بانی تمام بدبختی‌های خود در خانه و خانواده، تحصیل و شکست عاطفی خود می‌داند. خلیل داستان زندگی خود را با همراهی کاراکتری که گویا همزاد وی است با حالتی سایکوتیک و روانپریشانه روایت می‌کند و در آخر معلوم می‌شود که چرا در تمام طول نمایش سعیده را مقصر تمام بدبختی‌های خود دانسته و او را نفرین می‌کند.
رامین نصیری در مقام کارگردان این اجرا سعی کرده‌است با افزودن عناصر و شخصیت‌های حاشیه‌ای به نمایش، جذابیت‌های اجرایی را افزایش داده، و‌ با استفاده از طراحی صحنه مینیمالیستی و استفاده خلاقانه حداکثری از آکسسوار حداقلی موجود در صحنه به سمت اجرایی مدرن گام بردارد. فضای کـُمیک اجرا نیز که هرچه جلوتر می‌رویم به یک کمدی سیاه تبدیل شده و یک تم گروتسک به نمایش می‌دهد، رفته‌رفته تماشاگر را تخلیه کرده، و در پایان با فضایی سنگین و‌ تراژیک ضربه احساسی نهایی را به تماشاگر وارد می‌نماید.
تم طنز و انسانی اجرا که موجب همذات‌پنداری با نقش خلیل می‌شود، طراحی صحنه مینیمالیستی، بازی‌های انرژیک و طراحی پوستر و شـِبه‌بروشور متناسب با مفهوم نمایش از نقاط قوت این اجرا محسوب می‌شود.

وحید مبصری، فرید ادهمی، مهسا مؤیدی و سعید نوین بازیگران این نمایش هستند که تهیه کنندگی آن را نرجس استخر به عهده دارد.

این اجرا از ۱۳ الی ۲۸ مردادماه در سالن بلک‌باکس استاد صادقی مجموعه تئاتر شهر تبریز به روی صحنه خواهد بود.IMG_20160808_235147

پاسخ دهید

آیاز آذری
خواننده کلاسیک، مدیراجرایی، علاقه‌مند کسب‌وکارهای نو و موسس ebilit.com و ebultan.com