اطلاعیه

اگر رویدادی وجود دارد که می‌خواهید بقیه هم از آن با خبر شوند، اطلاعات رویداد را (عکس و توضیحات مناسب)
به ایمیل info[at]ebultan.com ارسال نمایید تا به صورت رایگان و با نام خودتان در بولتن درج گردد.

تئاتر

یادداشتی بر نمایش خانه در باد

یادداشتی بر نمایش خانه در باد

یادداشتی بر نمایش خانه در باد به قلم میر محمد معصومی

یادداشتی بر نمایش خانه در باد به قلم میر محمد معصومی-خانه در باد به کارگردانی مرضیه محمد زاده حکایت از خانواده فقیری داشت که تنها دارایی آن یک خانه محقرانه با دیوار های پیش پیش فروریخته بود .
شاید وضع معیشتی این خانواده مذهبی با ورشکستگی پدر رنگ نومیدی به خود گرفته بود .
فرهاد که دوران سربازی خوش را در مرز ایلام سپری می کرد با بازگشت به خانه بازگشتی به آغوش مصایب داشت . وقتی خبر ورشکستگی پدر به گوش او رسید به مانند خواهرش در تکاپوی آن بود تا بتواند مانع فروش تنها آشیانه خودشان گردند .
فرهاد که با حمیت و عصبیت مثال زدنی خود به شدت با پدر مجادله می کرد و مخالف فروش خانه برای پرداخت بدهی بود وقتی دلیل ورشکستگی را از زبان بازاریان شنید خانه را  به قصد برگشت به پادگان ترک کرد .
” معرفی افراد قاچاقچی بازار به ماموران انتظامی ” دلیل انتقام شرکای ناخلف پدر شده بود .
وی که در هشت سال جنگ دفاع مقدس همواره آرمان های انقلابی را هم در خانواده خود بنا کرده بود همواره مورد اعتراض فرزندان نسل جدید خود بود .
او در اوج فشار و با فوجی از مشکلات مالی بالاخره تصمیم به فروش خانه گرفت . تصمیمی دشوار و آن هم در مقابل نیستی های آگنده در زندگی خویش !
نامه احضاریه دادگاه را دخترش با گریه گشود و پدر این بار مصمم تر با قیمتی پایین مجبور به فروش خانه کلنگی شد . او بار ها مخالف کمک دخترش بود تا از طریق او بتواند گرهی از پرونده دادگاه بگشاید .
این حکایت در اوج مشکلات این خانواده در حالی رو به حماسه خداحافظی گرفته بود که با تحریک احساسات تماشاگران حاضر همراه بود . به طوری که استاد وطن پرست پیشکسوت عرصه ادب و هنر ایستاده به تشویق این گروه پرداخت . ”

 نشراز بولتن فرهنگی هنری تبریز
@EBULTAN

گزارش تصویری از نمایش خانه در باد را اینجا ببینید
کلیک کنید: گزارش تصویری نمایش خانه در باد

یادداشتی بر نمایش خانه در باد

 

پاسخ دهید

شبنم
کارشناس الکترونیک-سردبیر و مدیر روابط عمومی بولتن فرهنگی هنری تبریز - کارشناس تولید محتوا***کوهنوردی ؛‌طبیعت گردی و سفر از بایدهای زندگی من هستند.