اطلاعیه

اگر رویدادی وجود دارد که می‌خواهید بقیه هم از آن با خبر شوند، اطلاعات رویداد را (عکس و توضیحات مناسب)
به ایمیل info[at]ebultan.com ارسال نمایید تا به صورت رایگان و با نام خودتان در بولتن درج گردد.

انتخاب سردبیرجشنواره هامجله فرهنگی هنریمصاحبه

مصاحبه با یونس مقدم در ارتباط با جشنواره فیلم تبریز

مصاحبه با یونس مقدم در ارتباط با جشنواره فیلم تبریز

مصاحبه با یونس مقدم در ارتباط با جشنواره فیلم تبریز – جشنواره فیلم تبریز زمینه ای برای اعتلای فرهنگی است

عضو هیات انتخاب نخستین جشنواره فیلم تبریز برپایی این جشنواره را در چشم انداز سینمای فیلم کوتاه تبریز بسیار مثمرثمر دانسته و گفت: اعتلای فرهنگی با برپایی همین رویدادهای فرهنگی و هنری محقق می شود.

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم تبریز، یونس مقدم با بیان اینکه برپایی جشنواره فیلم تبریز برای رشد فیلمسازی و سینمای کوتاه تبریز و استان بسیار مفید است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال های اخیر سینماگران ما رشد قابل توجهی در فیلم های خود در عرصه فیلم کوتاه داشته اند و از طرفی خلائی که در بحث جشنواره ها در تبریز دیده می شد، برگزاری نخستین جشنواره فیلم تبریز حرکتی رو به جلو است.

مقدم افزود: طی این مدت هر چند سینماگران ما فیلم های خود را به جشنواره های خارجی و بین المللی می فرستادند ولی خود دوستداران فیلم و هنر در شهرمان از دیدن این فیلم ها محروم می شدند.

وی وجود جشنواره ها را موجب تحرک در عرصه فیلمسازی و عرصه ای برای رقابت دانسته و گفت: همچنین سینماگران با دیدن فیلم ها در جشنواره و حضور چند روزه در محفل جشنواره می توانند آثار یکدیگر را تماشا کرده و تبادل اطلاعات کنند.

کارگردان سریال آیریلیق به جای خالی جشنواره فیلم در استان طی سال های اخیر اشاره کرده و یادآور شد: به هر حال ما سه سال بود که شاهد برپایی هیچ گونه جشنواره فیلم در استان نبوده ایم و هم اکنون با تدابیری که دوستان در انجمن سینماگران استان دیدند، این جشنواره حتما در روند سینمای کوتاه تبریز موثر خواهد بود.

عضو هیات انتخاب نخستین جشنواره فیلم تبریز خاطرنشان کرد: چون این نخستین دوره جشنواره فیلم تبریز است حتما با کاستی هایی همراه خواهد بود، با همت دوستان و فیلمسازان اگر امسال این جشنواره به نحوی شایسته برگزار شود، می توانیم در سال های آتی یک دبیرخانه دائمی داشته باشیم و پس از اختتامیه این دوره، جشنواره دوم کار خود را آغاز می کند.

این فیلمساز تبریزی ادامه داد: به اعتقاد من، بحث جشنواره ها باید یک پایه ریزی اساسی شود و جشنواره فیلم تبریز ستاد دائمی داشته باشد. بحث فراخوان ها، دریافت بودجه ها، اعتبارات، رایزنی ها بین مسئولین استان، حمایت های همه جانبه تمام ارگان ها و نهادهای ذیربط و حتی غیر مرتبط با بحث فرهنگ می تواند، به رشد جشنواره کمک کند.

یونس مقدم با تاکید بر اینکه این نخستین دوره برپایی جشنواره فیلم تبریز خواهد بود و انشاالله سال های آتی شاهد جشنواره پربارتری خواهیم بود، گفت: با توجه به اینکه انجمن سینماگران استان تازه تثبیت شده و نخستین و مهمترین اقدام آن برپایی جشنواره فیلم تبریز است ؛ به هر حال کمبودها و کاستی هایی را شاهد خواهیم بود.

این فعال فرهنگی با اشاره به حمایت های مسئولان از برپایی رویدادهای فرهنگی ، تصریح کرد: مدیران ما بیشتر به فکر پست و میز خود هستند و توجهی به اقدامات فرهنگی ندارند؛ خطاب این گفته در مورد شخص خاصی نیست و روی این سخن من با تمام مسئولین استان است . وقتی اعتلای فرهنگی در کار نباشد که پایه های آن همین جشنواره های فیلم و عکس و … است ما نباید انتظار داشته باشیم که شهری مترقی و پیشرفته داشته باشیم.

وی ادامه داد: این دغدغه باید در تمام مسئولین نهادینه شود که برای پیشرفت و ترقی یک شهر باید به فرهنگ توجه داشته باشند. زمینه ساز فرهنگ نیز همین جشنواره ها و حمایت از هنرمندان است. وقتی هنرمندان حمایت شوند ، بحث فرهنگی را عرضه کنند ، ما انتظار یک شهر و استان مترقی را خواهیم داشت .

مقدم با بیان این سوال که چرا باید در تبریز جشنواره فیلمی با حداقل برآورد بودجه برگزار شود ، اظهار داشت: هر چند ما رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ را در پیش داریم ولی اینها در حرف خلاصه می شود. بحث حمایت و اعتبارات که به میان می آید ، هیچ مسئولی پا پیش نمی گذارد. به نظرم این موضوع باید آسیب شناسی شود . حمایت های معنوی و شعار است ولی اینکه آستین ها را بالا بزنند و گوشه ای از کار را به عهده بگیرند وجود ندارد.

کارگردان سریال آیریلیق در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به فیلم هایی که در بین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره فیلم تبریز دیده ام و نحوه برگزاری جشنواره، امیدوارم امسال شاهد برپایی جشنواره خوبی باشیم و با توجه به تمامی مشکلات باز هم امیدوارم و این امیدواری از همت و علاقمندی دوستداران فیلم و سینماگران استان ناشی می شود و برای جشنواره فیلم تبریز آینده روشنی را می بینم.

مصاحبه : روابط عمومی جشنواره فیلم تبریز
نشر از بولتن فرهنگی هنری تبریز حامی رسانه ای جشنواره فیلم تبریز
@ebultan

پاسخ دهید

شبنم
کارشناس الکترونیک-سردبیر و مدیر روابط عمومی بولتن فرهنگی هنری تبریز - کارشناس تولید محتوا***کوهنوردی ؛‌طبیعت گردی و سفر از بایدهای زندگی من هستند.