اطلاعیه

اگر رویدادی وجود دارد که می‌خواهید بقیه هم از آن با خبر شوند، اطلاعات رویداد را (عکس و توضیحات مناسب)
به ایمیل info[at]ebultan.com ارسال نمایید تا به صورت رایگان و با نام خودتان در بولتن درج گردد.

انتخاب سردبیررویداد هاسینماگروهیگزارش

گزارش تماشای گروهی رگ خواب

گزارش تماشای گروهی رگ خواب

گزارش تماشای گروهی رگ خواب به قلم محمد نجفی

گزارش تماشای گروهی رگ خواب به قلم محمد نجفی – دوشنبه ۱۹ تیر ماه نود و شش،
سینما ۲۹ بهمن-تماشای گروهی فیلم سینمایی رگ خواب

برنامه تماشای گروهی بولتن پس از یک وقفه کوتاه مدت، دوباره برگزار شد و مخاطبان بولتن و دوست داران سینمای شهر تبریز، از حوالی ساعت ۱۸:۱۵ رفته رفته خود را به محل سینما ۲۹بهمن رسانده و اقدام به تهیه بلیط کردند. برنامه تماشای گروهی بولتن که رفته رفته از استقبال خوبی هم برخوردار می شود، تجربه تماشای دسته جمعی فیلم های روی پرده ی سینماهای تبریز با بلیطی نصف بها( به غیر از ۳شنبه ها،روز نصف بهای سینماهای ایران) را به مخاطبان خود به ارمغان اورده است.
– بانزدیک شدن به ساعت اکران، رفته رفته به تعداد مخاطبان فیلم افزوده میشود که همین شلوغی سالن باعث میشود تا مسئول سالن سینما از مخاطبان فیلم درخواست کند تا وارد سالن قدیمی (که نیاز به مرمت دارد )سینما ۲۹ بهمن شده و صندلی های قدیمی و نچندان راحت سالن را پر کنند.
– پس از چند دقیقه و استقرار مردم بر روی صندلی ها، چراغ ها خاموش شده و فیلم( در همهمه ی صدای باز شدن چیپس و پفک) آغاز میشود.
– فیلم “رگ خواب” درواقع روایت زندگی دختر جوانی بنام میناست که برای رهایی از بحرانی های زندگیش پس از طلاق و برگرداندن وضعیت زندگی خود به شرایط قبل وهمچنین دورنگه داشتن پدر پیر و مریضش از مشکلات خود، دنبال کار میگردد .
– مینا( پس از سر زدن به چند جای مختلف) درنهایت در یک فست فودی مشغول بکار می شود.کاراکتر مینا بخاطر مشکلات زندگی قبلی خود و از دست دادن اعتماد بنفسش توانایی حضور بلندمدت در کارش را ندارد که درواقع فیلمساز سعی دارد آثار مخرب طلاق و بحران های آن در زندگی طرفین بخصوص زنان را نشان دهد.
– آشنایی مینا با کامران( یکی از کارکنان فست فود) در این شرایط تبدیل به موضوع اصلی فیلم میشود که اتفاقات مختلفی را در ادامه رقم میزند.
– در این فیلم، فیلمساز سعی کرده به مشکلات اجتماعی مثل اثار طلاق،آشنایی های احساسی و سریع و تبعات تصمیمات اشتباه تلنگری بزند که تاحد قابل قبولی به این خواسته رسیده است.
– دراین فیلم، جزئیات و نشانه ها نقش پررنگی در انتقال مضمون داشته و استفاده از فست فود در آشنایی، محل انبار در طول رابطه مینا و کامران و همچنین تشبیه رفتار گربه به کامران میتوان دید.
– در کل ، فیلم رگ خواب فیلم قابل احترامی برای سینمای ایران بوده و باوجود نقایص و مشکلاتی بازهم پیام مناسبی به مخاطبان خود میرساند.
– باتشکر از بولتن برای انتخاب فیلم رگ خواب و همچنین مهیا کردن امکان دیدن دسته جمعی این فیلم با بلیط نصف بها!
نشر از بولتن فرهنگی هنری تبریز
@ebultan

پاسخ دهید

شبنم
کارشناس الکترونیک-سردبیر و مدیر روابط عمومی بولتن فرهنگی هنری تبریز - کارشناس تولید محتوا***کوهنوردی ؛‌طبیعت گردی و سفر از بایدهای زندگی من هستند.