اطلاعیه

اگر رویدادی وجود دارد که می‌خواهید بقیه هم از آن با خبر شوند، اطلاعات رویداد را (عکس و توضیحات مناسب)
به ایمیل info[at]ebultan.com ارسال نمایید تا به صورت رایگان و با نام خودتان در بولتن درج گردد.

کارگاه‌ها

برگزاری کارگاه پرفورمنس آرت در جشنواره بین المللی تئاتر الف به همراه توضیحات تکمیلی بخشهای مختلف جشنواره

جشنواره بین المللی تئاتر الف در ۳ مرحله قبل از ایام جشنواره میزبان برگزاری کارگاه پرفورمنس آرت به سرپرستی امیر راد می شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی تئاتر الف، کارگاه پرفورمنس آرت به سرپرستی امیر راد از جمله برنامه ها و فعالیت های این دوره از جشنواره است که در ۳ مرحله برگزار می شود.
اثر تولیدی این کارگاه در ایام جشنواره بین المللی تئاتر الف اجرای عموم خواهد داشت.

مرحله اول این کارگاه از ۱۰ تا ۱۱ آبان، مرحله دوم از ۲۴ تا ۲۵ آبان و مرحله سوم از ۳ تا ۴ آذر برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام برای حضور در کارگاه پرفورمنس آرت جشنواره بین المللی تئاتر الف می توانند با شماره ۰۴۱۳۳۳۳۰۶۰۰ تماس حاصل نمایند.
سایت جشنواره بین المللی تیاتر الف : کلیک کنید

 

داوران بخش عکس :‌

 

حضور چهره های مطرح سینما، تئاتر و عکاسی به عنوان داوران جشنواره تئاتر الف

🔺محمود کلاری
🔺سیف الله صمدیان
🔺حمید جبلی
داوری بخش مسابقه عکس آزاد جشنواره بین المللی تئاتر الف را عهده دار شدند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی تئاتر الف، داوری آثار بخش مسابقه عکس آزاد این جشنواره با مدیریت مهدی آشنا را محمود کلاری، سیف الله صمدیان و حمید جبلی از چهره های شناخته شده عرصه های سینما، تئاتر و عکاسی بر عهده گرفتند.

🔸محمود کلاری عکاس، مدیر فیلمبرداری، بازیگر و کارگردان سینما از جمله فیلمبرداران مطرح سینمای ایران است که در کارنامه کاری خود فعالیت های متعدد و مطرحی را به ثبت رسانده است.

«بچه های آسمان» مجید مجیدی، «بادیگارد» و «از کرخه تا راین» ابراهیم حاتمی کیا، «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی، «خوک» مانی حقیقی، «ماهی و گربه» شهرام مکری، «خاک آشنا»، «خانه ای روی آب» و «بوی کافور، عطر یاس» بهمن فرمان آرا، «خون بازی» رخشان بنی اعتماد، «ماهی ها عاشق می شوند» دکتر علی رفیعی، «دلشدگان» و «مادر» زنده یاد علی حاتمی، «ای ایران» ناصر تقوایی، «سرب» مسعود کیمیایی و «بوتیک» حمید نعمت الله از جمله آثار مطرح سینمای ایران هستند که محمود کلاری فیلمبرداری آن ها را بر عهده داشته است.

وی علاوه بر دریافت جوایز متعددی در عرصه فیلمبرداری از جمله جایزه جشن بزرگ سینمای ایران و همچنین جشنواره بین المللی فیلم فجر، دریافت جوایز بین المللی از جمله تندیس یک عمر دستاورد هنری از جشنواره دوبلین و تندیس کم فلکس از آن خود کرده است. همچنین از سوی انجمن فیلمبرداران فرانسه آی اف سی نیز بزرگداشتی برای این هنرمند شناخته شده سینمای ایران برگزار شده است.

«رقص با رویا» و «ابر و آفتاب» فیلم هایی هستند که در کارنامه کارگردانی محمود کلاری به ثبت رسیده اند.

🔸سیف الله صمدیان عکاس، فیلمساز و فیلمبردار ایرانی از دیگر چهره های شناخته شده در عرصه هنر ایران است. وی تصویربرداری فیلم های «ای بی سی آفریقا»، «جاده ها» و «پنج» از آثار زنده یاد عباس کیارستمی را بر عهده داشته است. عضویت در شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه»، عضو هیأت مؤسس انجمن عکاسان ایران و بنیانگذار و دبیر جشن تصویر سال از جمله فعالیت های صمدیان هستند.

وی در عرصه های داخلی و خارجی موفق به دریافت جوایز معتبر متعددی از جمله جایزه وورد پرس فتو، جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم کوتاه برای فیلم کوتاه «پنج داستان کوتاه» و دریافت مدالیوم عکاسی تئاتر شده است.

صمدیان همچنین در عرصه بین المللی ورک شاپ های آموزشی متعددی از جمله ورک شاپ ۱۰ روزه در مدرسه سینمای مکزیک و ورک شاپ یک روزه در سیزدهمین جشنواره بین المللی «سین مورلیا» در مکزیک برگزار کرده است.

🔸حمید جبلی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، فیلمنامه نویس و کارگردان سینمای ایران است که در زمینه عکاسی نیز فعالیت مستمر و حرفه ای دارد.

وی به عنوان بازیگر در آثار مطرحی چون «دلشدگان» و «مادر» زنده یاد علی حاتمی، «ای ایران» ناصر تقوایی، «شیر سنگی» مسعود جعفری جوزانی، «مرد آفتابی» همایون اسعدیان و مجموعه فیلم های «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب به ایفای نقش پرداخته است.

وی همچنین به عنوان صداپیشه علاوه بر حضور در «مدرسه موش ها» در مجموعه های مختلف سینمایی و تلویزیونی «کلاه قرمزی» حضور داشته است.

«خواب سفید» و «پسر مریم» نیز فیلم هایی هستند در کارنامه کارگردانی حمید جبلی در عرصه سینما به ثبت رسیده اند.

جبلی علاوه بر فعالیت های متعدد در عرصه تلویزیون، به عنوان بازیگر تئاتر نیز در آثار مختلفی از جمله «اولدوز و کلاغ ها»، «دایره گچی قفقازی»، «یک جف کفش برای زهرا»، «هملت با سالاد فصل» و «چمدان» به ایفای نقش پرداخته است.

علاقه مندان برای حضور در بخش مسابقه عکس آزاد جشنواره بین المللی تئاتر الف می توانند تا ۲۰ آبان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه کنند.کلیک کنید

 

داوران بخش نمایشنامه نویسی :

حسین پاکدل، محمد امیر یاراحمدی و محمد چرمشیر به عنوان هیأت داوران بخش مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره بین المللی تئاتر الف، به ارزیابی آثار این بخش می پردازند.

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره بین المللی تئاتر «الف»، بخش مسابقه ملی نمایشنامه نویسی از جمله بخش های سه‌گانه این جشنواره تئاتری است که با رویکرد صلح جهانی از ۲۷ آبان تا ۴ آذر در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

در این بخش حسین پاکدل، محمد امیر یاراحمدی و محمد چرمشیر از هنرمندان شناخته شده تئاتر و عرصه نمایشنامه نویسی به داوری و ارزیابی آثار می پردازند.

حسین پاکدل نمایشنامه نویس و کارگردان با سابقه تئاتر است که نویسندگی آثاری چون «سمفونی درد»، «پروانه های آسیایی»، «رقص زمین»، «دکتر نون»، «حضرت والا» و «کابوس حضرت اشرف» را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. وی پیش از این نیز به عنوان داور بخش نمایشنامه نویسی در رویدادهای مختلف از جشنواره جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور داشته و جایزه نمایشنامه برگزیده جشنواره تئاتر فجر را هم از آن خود کرده است.

محمد امیر یاراحمدی نیز از مدرسان،نمایشنامه نویسان و کارگردان های با سابقه تئاتر ایران است که نگارش نمایشنامه های متعددی رادیویی و صحنه ای را در کارنامه کاری خود دارد. «تیغ کهنه»، «سه گانه اورنگ»، «بیوه های غمین سالارجنگ» و «طپانچه خانم» از جمله آثار نگاشته شده توسط یاراحمدی است.

ریاست کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر و داوری جشنواره های متعدد رادیویی و تئاتری از جمله فعالیت های دیگر یاراحمدی در حوزه تئاتری ایران است.

محمد چرمشیر یکی از نمایشنامه نویسان مطرح و با سابقه تئاتر ایران است که سال ها سابقه تدریس و نگارش نمایشنامه های مختلف را که اجراهای متعددی در سراسر ایران از این آثار به صحنه رفته اند، در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. برخی از آثار این نمایشنامه نویس مطرح ایران به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی ترجمه و در کشورهای اروپایی اجرا شده اند.

«می بوسمت و اشک»، «در مصر برف نمی بارد»، «کبوتری ناگهان»، «شیش و بش»، «نجواهای شبانه»، «عرق خورشید اشک ماه»، «آرامسایش»، «آرامش در حضور دیگران»، «قهوه قجری»، «آسمان روزهای برفی»، «مکبت» و «کسی نیست همه داستان ها را به یاد آورد» از جمله آثار نگاشته شده توسط محمد چرمشیر هستند.

طبق فراخوان منتشر شده جشنواره بین المللی تئاتر الف، علاقه مندان به حضور در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی این جشنواره می توانند آثار خود را تا ۳۰ مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

داوران بخش پوستر آزاد :‌

لخ مایفسکی در جشنواره تئاتر الف/ داوران بخش پوستر معرفی شدند

داوران بخش پوستر آزاد جشنواره بین المللی تئاتر الف که از ۲۷ آبان تا ۴ آذر در شهر تبریز برگزار می شود، معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی تئاتر الف، بخش پوستر این جشنواره به صورت آزاد و با مدیریت کریم زینتی و با موضوع «اقوام با رویکرد صلح در فرهنگ و آیین» برگزار می شود.

برای ارزیابی آثار این بخش از جشنواره بین المللی تئاتر الف چهره های شناخته شده طراحی و گرافیک در عرصه داخلی و بین المللی تئاتر حضور دارند.

طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است لخ مایفسکی رئیس بینال پوستر ورشو و مدیر هنرهای تجسمی لهستان، ایرج میرزا علیخانی عضو مؤسس انجمن طراحان گرافیک و عضو آرت دایرکتورز کلاب نیویورک و لادن رضایی گرافیست و استاد دانشگاه به ارزیابی آثار متقاضی حضور در بخش پوستر جشنواره بین المللی تئاتر الف بپردازند.

مایفسکی دارنده عنوان دکترای افتخاری از دانشگاه J.E.Pyrkene از جمهوری چک است. تخصص وی در طراحی پوستر، طراحی کتاب و تصویرگری است. آثار او در نمایشگاه های اختصاصی و گروهی بسیای در سراسر دنیا به نمایش درآمده و جوایز متعددی را به خود اختصاص داده است. پوستر «شانزدهمین گردهمایی بین المللی آوازخوانان جاز» او به عنوان یکی از ۱۰۰ پوستر با ارزش اروپا و ایالات متحده آمریکا (از ۱۹۴۵ تا ۱۹۹۰) برگزیده شده است و بسیاری از کتاب هایش عنوان «زیباترین کتاب سال» را کسب کرده اند. مایفسکی سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی متعددی را در سراسر دنیا برگزار کرده است.

ایرج میرزا علیخانی از چهره های شناخته شده گرافیک ایران است که عضویت در هیأت مؤسس و اولین هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی ایران، نماینده «انتشارات Graphis سوئیس» در ایران و عضویت در هیأت رئیسه «جشنواره فیلم‌های تبلیغاتی بال» به همراه حضور در هیأت های داوری جشنواره ها و فستیوال های مختلف را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

وی همچنین در عرصه داخلی و خارجی نمایشگاه های متعددی را برگزار و شرکت کرده است که نمایشگاه «نگاه ایرانی» در کشورهای پرو و بولیوی، نمایشگاه «لاهتی» فنلاند، بینال بین المللی پوستر در چین و بینال بین المللی پوستر در لهستان از جمله آن ها هستند.

لادن رضایی نیز عضویت در انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، حضور در نمایشگاه ها و مسابقات متعدد داخلی و بین المللی و کسب عناوین از تعدادی از آن ها، عضویت در هیأت انتخاب و هیأت داوران مسابقه متعدد تخصصی رشته گرافیک و همچنین چاپ کتب گوناگون داخلی و بین المللی را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

وی به عنوان مترجم، مؤلف کتب و مقالات تخصصی در حوزه گرافیک شناخته می شود.

علاقه مندان برای اطلاع از فراخوان جشنواره و ثبت نام در این بخش می توانند به سایت مراجعه کنند.کلیک کنید

بولتن فرهنگی هنری تبریز

 

پاسخ دهید

شبنم
کارشناس الکترونیک-سردبیر و مدیر روابط عمومی بولتن فرهنگی هنری تبریز - کارشناس تولید محتوا***کوهنوردی ؛‌طبیعت گردی و سفر از بایدهای زندگی من هستند.