اطلاعیه

اگر رویدادی وجود دارد که می‌خواهید بقیه هم از آن با خبر شوند، اطلاعات رویداد را (عکس و توضیحات مناسب)
به ایمیل info[at]ebultan.com ارسال نمایید تا به صورت رایگان و با نام خودتان در بولتن درج گردد.

جشنواره ها

رونمایی ازپوسترجشنواره فیلم تبریز

رونمایی ازپوسترجشنواره فیلم تبریز

گزارش تصویری از رونمایی ازپوسترجشنواره فیلم تبریز
عکس از بهرام تندران

بولتن فرهنگی هنری تبریز

بولتن در تلگرام :

https://telegram.me/joinchat/BQgwADvkifwxUImPf6Vo8g

بولتن در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/ebultan/


 

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛

محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در جلسه شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره فیلم تبریز با اشاره به نامگذاری این جشنواره، گفت: جشنواره فیلم تبریز با توجه به جایگاه، هویت و سابقه تاریخی این شهر به مانند جشنواره های مختلف و معتبر دنیا مثل جشنواره کن، برگرفته از نام تبریز است.

 

 
وی افزود: برپایی جشنواره فیلم تبریز نخستین تجربه برای ما به شمار می رود که در آن تکیه ما بر توانمندی و سابقه اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره است تا شاهد غنای هر چه بیشتر در برپایی آن باشیم.

 

 
محمدپور تصریح کرد: با موفقیت چشمگیر فیلم «ائو» و «حیوان» ، اعتماد به نفس به جامعه فیلم استان بازگشته است که من هر دو موفقیت را خدمت جامعه فیلم استان تبریک می گویم و امیدوارم جشنواره فیلم تبریز فرصتی باشد تا خود را محک زده و آنالیز کنیم.

 

 
وی با تاکید بر اینکه امیدوارم روزی جشنواره فیلم تبریز برند اعتباری برای این شهر باشد، گفت: برپایی هر چه بهنر این جشنواره سبب می شود تا همه برای مشارکت در برگزاری آن احساس مسئولیت کنند و جرقه‌ای برای حضور بخش های مختلف در برپایی آن باشد.

 

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید خوداتکایی را در این جشنواره تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از عمده اهداف ما در برپایی جشنواره فیلم تبریز ، تربیت شخصیت های مطرح استانی در سایه این جشنواره است.

 

 
وی احیای جایگاه تاریخی تبریز، خلاقیت و نوآوری را از دیگر اهداف این جشنواره دانسته و افزود: در این مسیر می توان با کشف استعدادهای درخشان زمینه ای برای ورود این افراد به کار حرفه ای فراهم سازیم.

 

 
رئیس هیئت مدیره انجمن سینماگران آذربایجان شرقی، نیز در این جلسه برگزاری این جشنواره را اتفاقی خوب برای سینمای تبریز عنوان کرده و گفت: در موضوع سینما تا زمانی که صحبت های تئوری منجر به تولید فیلم نشود، شاهد اتفاق ویژه ای نخواهیم بود.

 

 
علی اکبر افتخار ادامه داد: نخستین جشنواره فیلم تبریز می تواند موجب تشویق و ترغیب فیلمسازان برای تولید فیلم و دیده شدن این فیلم ها باشد.

 

 
به گفته وی، نمایش فیلم ها، بحث، بررسی و نقد و… موجب ارتقای کیفی مباحث فیلم ها می شود که نمود و اثرگذاری آن را می توان در سطح استان، کشور و حتی دنیا مشاهده کرد.

 

 
این فعال سینمایی با اشاره موفقیت های اخیر سینماگران استان در عرصه های بین المللی ، تصریح کرد: موفقیت فیلم ائو در جشنواره جهانی فیلم فجر و موفقیت فیلم حیوان در جشنواره کن همه و همه نشانگر این است که سینمای استان در حال طی کردن پله های رشد و موفقیت است.

 

 
افتخار با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم تبریز محفلی متفاوت از دیگر رویدادهای سینمایی در استان است، گفت: پیش از این چندین دوره جشنواره سیب برگزار شده ولی تمام آنها در قالب همایش فیلم محسوب می شد و جشنواره فیلم تبریز تجربه ای متفاوت تر از گذشته است.

 

 
دبیر جشنواره فیلم تبریز نیز اظهار داشت: حال که استارت برگزاری یک جشنواره فیلم در استان زده شده، این جشنواره باید در سطحی بالا و بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 

 
امیر موتضوی برپایی نخستین جشنواره فیلم تبریز را اتفاقی مهم برای سینمای تبریز عنوان کرد و افزود: هر چند در ابتدا این جشنواره در سطح استان برپا می شود ولی چشم انداز ما برای برپایی آن در سطوح منطقه ای و ملی در سال های آتی است.

 

 
مرتضوی با اشاره به اینکه طی روزهای آینده فراخوان این جشنواره نیز منتشر می شود، گفت: جشنواره فیلم تبریز طی روزهای ۱۰ تا۱۳ مرداد سال جاری برگزار می شود.

 

 
دبیر جشنواره فیلم تبریز همچنین به برنام های جنبی این جشنواره نیز اشاره داشته و گفت: میزبانی از اساتید و سینماگران برجسته در تبریز، برپایی جلسات نقد و بررسی فیلم ها، کارگاه های متعدد آموزشی و… از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

پاسخ دهید

شبنم
کارشناس الکترونیک-سردبیر و مدیر روابط عمومی بولتن فرهنگی هنری تبریز - کارشناس تولید محتوا***کوهنوردی ؛‌طبیعت گردی و سفر از بایدهای زندگی من هستند.