اطلاعیه

اگر رویدادی وجود دارد که می‌خواهید بقیه هم از آن با خبر شوند، اطلاعات رویداد را (عکس و توضیحات مناسب)
به ایمیل info[at]ebultan.com ارسال نمایید تا به صورت رایگان و با نام خودتان در بولتن درج گردد.

انتخاب سردبیرمجله فرهنگی هنری

او… او… کیش کیش‌های ناتمام قطار تبریز_مشهد

 او… او… کیش کیش های ناتمام آذربایجان

پس از حادثه تلخ قطار تبریز-مشهد و از دست رفتن نزدیک به ۵۰ نفر از هموطنانمان در این حادثه تلخ، مشکل ناوگان ریلی کشور تازه نمود پیدا کرده است! اما برای آذربایجان با همه راه های غیراستاندارد و ناامنش، گویا هرماه قطاری از ریل خارج شده و تعداد زیادی جان باخته اند. بزرگراه های نیمه تمام، ناقص افتتاح شده و بعضا بی کیفیت جاده های آذربایجان را به جاده های مرگ معروف کرده است.

آیا بهتر نیست مسئولان شهری، نمایندگان مردم در مجلس و یا بقیه مسئولان هم‌زمان با اعتراض شدید خود به وضعیت ناوگان ریلی کشور بعد از حوادث تلخ این چنینی، این اعتراض و جدیت خود را برای تکمیل راه های ارتباطی استان نیز نشان داده و به این مرگ و میرهای پرتعداد جاده های آذربایجان خاتمه دهند؟ مردم آذربایجان از نمایندگان خود در مجلس، مسئولان استانی و شهری بجای برخوردهای احساسی، انتظار رفع این مشکلات  را داشته و انتظار دارند مشکلات راه های ارتباطی استان هرچه سریعتر تکمیل شده و دراختیار مردم قرار گیرد.
به طور مثال بزرگراه تبریز- اهر شاید یکی از مهمترین دغدغه های مردم آذربایجان با توجه به ناامن بودن مسیر فعلی بین دو شهر می باشد که با عدم تخصیص اعتبار مناسب از سوی دستگاه های دولتی و استانی با تاخیر چندین ساله کماکان نیمه تمام مانده است. درصورتی که هر روز شاهد تصادفات منجر به فوت در این جاده هستیم که خسارات بزرگی برای مردم استان به بار می آورد و هرچه سریعتر باید برای تکمیل این پروژه اقدام شود زیرا پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه ای که در سال ۱۳۸۷ شروع شده هیچ توجیه مناسبی برای مردم ندارد زیرا هر روز تاخیر در این پروژه باعث خسارات جبران ناپذیر به خانواده ای می شود.

آمار فوت‌های ناشی از حوادث رانندگی به پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی ۵۱۲ نفر بود در ۸ ماه ابتدای سال ۹۵  بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۳۶۹ فوتی در جاده‌های برون‌شهری و روستایی، ۱۲۵ نفر در مسیرهای درون‌شهری و ۱۸ نفر در جاده‌های خارج از استان یا نامعلوم گزارش شده است.
باتوجه به آمار سالهای گذشته، ۲۰ الی ۲۵ درصد از تصادفات منجر به فوت در جاده های برون شهری استان تنها مربوط به جاده ی تبریز- اهر میباشد که در سال رقمی نزدیک به ۱۵۰ کشته و چندصد مصدوم برجای میگذارد که رقمی بسیار بزرگ و فاجعه بار می باشد که نشان میدهد بی دلیل به جاده مرگ استان معروف نشده است. (کافیست واژه جاده اهر را در گوگل سرچ کنید و به نتایج یافته‌های این کلیدواژه نگاهی بیندازید)

نتیجه جستجوی کلیدواژه «جاده تبریز_اهر» در گوگل
نتیجه جستجوی کلیدواژه «جاده تبریز_اهر» در گوگل

اتوبان تبریز- سهند نیز یکی از قدیمی ترین پروژه های راه استان می باشد که با وعده های چندین باره مسئولان برای افتتاح در تاریخ های متفاوت روبره شده ولی کماکان نیمه تمام مانده است. اهالی شهر جدید سهند با توجه به افزایش جمعیت این شهر تازه تاسیس انتظار توجه بیشتر مسئولان کشوری و استانی را دارند زیرا احداث این اتوبان باعث کاهش حجم ترافیک اتوبان تبریز شده و جاده ی امن تری برای مسافران به ارمغان می آورد.

با این اوصاف انتظار مردم آذربایجان از مسئولان، رسیدگی به پروژه های پرتعداد و نیمه تمام استان می باشد. زیرا احداث راه های اصولی مطمئنا در کنار فرهنگ سازی رانندگی ایمن، منجر به کاهش چشمگیر تصادفات جاده ای در استان بوده و جاده های استان را برای اهالی استان و همچنین مهمانان و مسافران شهرهای دیگر در ایام مختلف ایمن میسازد.
محمد نجفی نهر / آذرماه نود و‌ پنج 

پاسخ دهید

آیاز آذری
خواننده کلاسیک، مدیراجرایی، علاقه‌مند کسب‌وکارهای نو و موسس ebilit.com و ebultan.com